Hyvä tietää

Askarruttaako joku asia lomakkeesta tai laskustasi? Haluatko säästää energialaskussasi? Täältä löydät vastauksia näihin ja moniin muihin kysymyksiin. Jos ei tärpännyt, kysy lisää asiakaspalvelustamme, puh. 05 460 10 600

Online-palvelussa voit kätevästi selata käyttöpaikkasi kulutuksia mikäli sinulle on asennettu etäluettava mittari.

Kirjautuminen uudistuneeseen palveluun tapahtuu kätevästi asiakastunnuksella ja käyttöpaikkanumerolla, jotka löytyvät laskultasi. Vanhat tunnukset eivät ole enää voimassa.

Lisätietoa Online–palvelun käyttämisestä saat asiakaspalvelustamme, puh. 05 460 10 600 tai asiakaspalvelu@haminanenergia.fi.

Ps. Tiesitkö, että verkkopankissa näet laskun kuvan e–laskuistakin!

 

Haminan Energian asiakasetuohjelmassa laaja ja pitkä asiakassuhde palkitaan alennuksina sähkön ja maakaasun myyntituotteiden sekä Haminetti-myyntituotteiden hinnoista.

Asiakasetuohjelmasta on tehty keskittävälle asiakkaalle edullinen ja kilpailukykyinen vaihtoehto, jossa korkein etutaso tuo jopa 6 prosentin alennuksen sopimukselle. Mitä useampia sopimuksia asiakkaalla on, sitä enemmän hän saa keskittämisetua. Lisäksi mitä pidempi asiakassuhde asiakkaalla on Haminan Energian kanssa, sitä enemmän hän saa pysyvyysetua.

Etuohjelmassa edut maksetaan alennuksina tasapuolisesti kaikille etuohjelman kriteerit täyttäville asiakkaille. Alennuksista pääsevät hyötymään kaikki henkilöasiakkaat kaupparyhmittymästä ja myyntituotteen laadusta riippumatta. Etuohjelman piiriin kuuluvat sekä uudet että vanhat asiakkaat.

Lisätietoa saat tarvittaessa Haminan Energian asiakaspalvelusta numerosta 05 460 10 600.

Huom! Asiakasetua ja kampanjaetuja ei voi yhdistää.

Lue alla vastauksiamme usein kysyttyihin kysymyksiin.

 

Mistä sähkön hinta muodostuu?

Sähkön hinta muodostuu kolmesta osasta: sähkön myynnistä (sähköenergiasta), sähkön siirrosta (verkkopalvelusta) sekä sähköveroista. Valtion määräyksen mukaan sähköverojen perintä on verkonhaltijan velvollisuus. Sähkövero laskutetaan sähkön siirtohinnan yhteydessä. Arvonlisävero peritään niin sähkön siirrosta, sähkön myynnistä kuin sähköverostakin.

Olen aikeissa muuttaa pois. Koska minun täytyy ilmoittaa muuttopäivästä Haminan Energialle?

Ilmoita muutosta hyvissä ajoin, mielellään 2 viikkoa ennen muuttopäivää.
Jos muutat kerrostalo- tai rivitaloasunnosta, mittarinlukijamme lukevat pääsääntöisesti mittarin. Mikäli muutat omakotitalosta, mittarinlukuajasta on sovittava tai voit itse lukea mittarin ja ilmoittaa lukeman meille.

Miten hoidan vanhat sopimukseni muuton yhteydessä?

Sähkönkäyttäjän muuttaessa kodista tai muusta sähkönkäyttöpaikalta toiseen, riittää, että hän ottaa yhteyttä siihen sähkönmyyjään, jonka kanssa haluaa tehdä sähkönmyyntisopimuksen uudelle käyttöpaikalle. Sähkönkäyttäjä voi tehdä uuden sopimuksen saman sähkönmyyjän kanssa tai valita uuden sähkönmyyjän kumppanikseen, ellei nykyisen sähkönmyyjän kanssa ole erikseen sovittu, että sähkösopimus seuraa uudelle käyttöpaikalle. Uuden kohteen sähkönmyyjä hoitaa kaikki tarvittavat sopimusasiat puolestasi. Uuden kohteen sähkönmyyjä irtisanoo myös vanhat myynti- ja verkkopalvelusopimukset, jos näin sovitaan.

Mitä tietoja minun tarvitsee antaa myyjälle kun pyydän tarjousta sähköenergiasta?

Kun pyydät sähköstä tarjousta kotitalouteesi, on hyvä ottaa selville muutamia seikkoja jo ennen tarjouksen pyytämistä. Keskeisiä tietoja ovat

  • sähkönkäyttöpaikan tunnus (käyttöpaikkatunnus) ja osoite
  • sähkönkäytön vuosiarvio (vuosikäyttöarvio, tarvittaessa jaoteltuna esim. päivä- ja yösähkön osuuksiin)
  • pääsulakekoko

Tiedot löydät sähkölaskultasi.

Mikä on lukemalasku?

Etäluettava mittari mahdollistaa niin kutsutun lukemalaskutuksen. Lukemalasku perustuu kullakin laskutusjaksolla mitattuun sähkön käyttöön ja vaatii sen, että asiakkaan sähkömittari luetaan jokaista laskua varten.

Onko mahdollista saada laskut sähköisesti?

Voit tehdä e-laskusopimuksen omassa verkkopankissasi. Tarvitset tätä varten laskusta viitenumeron. Lue lisää täältä.

Miksi katuvalot ovat pimeänä?

Katuvaloverkon omistaa Haminan kaupunki. Lisätietoja saa kaupungin vaihteesta, p. 05-74910.

Voiko siirtää laskun maksamista?

Voit siirtää laskun eräpäivää sopimalla asiasta asiakaspalvelun kanssa.

Tarvitseeko asiakkkaan ilmoittaa myyjänvaihdosta vanhalle myyjälle?

Asiakkaan ei tarvitse itse irtisanoa vanhaa sopimusta, vaan sähkönmyyjä pyynnöstä irtisanoo sen. Asiakkaan ei myöskään tarvitse olla yhteydessä sähkönsiirrosta vastaavaan verkkoyhtiöön, sillä sähkönmyyjä hoitaa asian.

Kiinnostuitko? Kysy lisää!

Takaisin ylös