Laskutus

Laskujemme tilinumero on muuttunut. Uusi tilinumeromme on FI05 5506 0020 1413 52 ja BIC koodi on OKOYFIHH. Jatkossa maksuvalvontaan ja laskujen maksamiseen liittyvän asiakaspalvelun hoitaa Ropo Capital. Maksuvalvonnan ja laskujen maksamiseen liittyvät yhteydenotot puhelinnumeroon 09 2315 0430 tai asiakaspalvelu@ropokapital.fi. Laskua koskevat huomautukset tulee tehdä kahdeksan päivän kuluessa laskun vastaanottamisesta.

Lisätietoa laskuista

Energialaskut perustuvat vuosikulutusennusteeseen, joka arvioidaan edellisen lukemakauden sähkönkäytöstä. Mikäli sähkön kulutus poikkeaa suuresti verrattuna edelliseen vuoteen tai olet juuri muuttanut, ota yhteyttä asiakaspalveluumme niin tarkistamme vuosikulutusennusteen oikeellisuuden. Sähkön kulutus on suurimmillaan yleensä talvella, josta johtuu arviolaskujen suureneminen talvikauden ajaksi. Arviolaskut voi maksaa myös tasaerissä.

Lähes kaikille sähkönkäyttäjille on jo asennettu etäluettava mittari, jolloin lasku perustuu todelliseen kulutukseen. Etäluettava sähkömittari kykenee rekisteröimään sähkönkäytön tunneittain. Todelliseen kulutuksen perustuva laskutus korvaa tällöin arviolaskut ja kerran vuodessa lähetettävän tasauslaskun. Kun sähkö laskutetaan todelliseen kulutukseen perustuen, se mahdollistaa entistä paremman oman energiaseurannan ja kannustaa säästämään sähköä.

Mikäli olet saamassa palautusta, käsittelemme hyvityslaskun eräpäivään mennessä. Hyvitettävä summa joko siirtyy seuraavalle laskulle tai maksamme sen suoraan pankkitilille tapauskohtaisesti.

E-lasku

E-lasku on nykyaikainen, arkea helpottava tapa maksaa laskut. E-laskun maksaminen hoituu napin painalluksella ilman pitkien viite- ja tilinumeroiden näpyttelyä ja lasku säilyy pankin arkistossa. E-lasku on myös ympäristöystävällinen, kun paperitulostetta ei synny.

Haminan Energian asiakkaana voit saada laskusi suoraan verkkopankkiisi. E-laskun käyttöönotto on helppoa. Täyttämällä verkkopankissasi e-laskusopimuksen saat itse e-laskupalvelun käyttöösi.

Tee verkkopankissasi e-laskuilmoitus Haminan Energialle, valitsemalla laskuttaja-luettelosta se Haminan Energian lasku (sähkö-, maakaasu- tai Haminetti-lasku), jonka haluat jatkossa vastaanottaa sähköisenä laskuna. Tehdessäsi e-laskuilmoituksen laskustasi, tarvitset asiakasnumerosi sekä laskun viitenumeron joka löytyy ao. laskulta. (Laskun viitenumero tulee ottaa alkuperäisestä laskusta, ei maksukehoitukselta.)

Huom! Jos sinulle tulee useampi lasku esim. sähköstä ja maakaasusta, molemmista tulee tehdä omat e-laskuilmoitukset Haminan Energialle. On myös muistettava, että mahdollinen suoraveloitussopimus tulee päättää, kun siirtyy e-laskuun. Ole yhteydessä suoraveloitusopimuksen päättämisestä pankkiisi.

Pankkien tarjoamissa e-laskupalveluissa on eroja. Kysy omasta pankistasi, mitä palveluita heillä on tarjota.

Tilisiirto

Perinteinen tapa hoitaa laskun maksu. Valitessasi laskun maksutavaksi perinteisen tilisiirron, huolehdit laskun maksamisesta itse.

Joskus saattaa eteen tulla tilanne, jolloin ei välttämättä kykene maksamaan laskua ajallaan eräpäivään mennessä. Ota yhteyttä Ropo Capitaliin, puh. 09 2315 0430 tai asiakaspalvelu@ropokapital.fi.

Kiinnostuitko? Kysy lisää!

Takaisin ylös